måndag 14 juli 2008

Konsten att fotografera fåglar

Ibland är det ovanligt svårt att ta kort på fåglar. När jag passerade voljären idag satt Avril för en gångs skull inne i den fina bageln, inte hängande under eller fastklistrad ovanpå. Perfekt tänkte jag, det blir utmärkt leksaksreklam. Dock tog jag inte Robbie i beräkning när jag riggade upp (nåja min kamera är för liten för att riggas, jag ville bara få säga det) kameran för att fotografera lite.

Så istället för att få ett flertal tjusiga bilder som ser ut ungefär såhär:


Så får jag massvis med bilder som ser ut såhär. Kameran ville oerhört gärna fokusera på Robbie istället för på Avril, det är precis såna här leksaksbilder som säljer. En suddig fläck av ett sudd. Pilen pekar på Avril, för den som inte såg vad suddet föreställde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar