torsdag 31 juli 2008

Tillökning


Idag när mina smågrisar ÄNTLIGEN kom hem höll jag på att få en spontan hjärnblödning när jag såg en fjärde fågel i transportburen.
Min syster såg hur Hugo led i sin ensamhet när Avril och Winnie sliskade på varandra dag ut och dag in, så hon köpte en fågel av Knytt som Hugo skulle få till fru.

Den lilla damen hette Pippi, är en violkobolt standard (min drömfärg), född i december 2006 och har fått en hel drös med ungar, numera är hon omdöpt till Petronella och fåglarna verkar väldigt nöjda med att vara fyra stycken.

Jag är galet glad och skulle helst sitta fånleende och tokstirra på fåglarna hela natten.

2 kommentarer:

  1. Snacka om en söt undis. Hon är bedårande vacker. Fina färger oxå..

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!! Och antar att Hugo är glad nu?? Sååå söt hon är!!! Mango däremot har tjatat flera år om en tjejundulat som skulle heta Pippi, men han fick en Molly. Fast hon verkar inte såååå kär i honom.

    SvaraRadera