torsdag 18 september 2008

En HISTORISK dag


Idag hände något fantastiskt. Något som aldrig hänt förut.
*trumvirvel*
Jag fick klia Hugo! Otroligt. Jag blev så chockad och han tyckte det var jättemysigt och snurrade huvudet åt alla möjliga och omöjliga håll för att jag skulle komma åt ordentligt.
Jag satt och fånstirrade lyckligt dreglande i säkert 20 minuter.
Detta kanske inte låter mycket för världen eftersom jag vet att många fåglar gillar att bli kliade redan från början, Avril tex. (även om hon aldrig varit såhär gossugen).
Men för Hugo och mig var det sannerligen historiskt. Han har alltid hatat när man rör vid honom, han har gärna suttit med en, både på fingret, huvudet, axeln och ansiktet. Men han ville inte att man rörde honom, då skrek han och bets.
Men idaag, idag har jag fått klia honom. Jag ska flyga på lyckligt rosa moln hela veckan.

2 kommentarer:

  1. Det är antagligen ett led i hans "jag ser ljuset i tunneln så ge mig hirs"-kampanj. Du kan få klia mig nu för jag ska snart dööö.. Klia på du bara men låt honom inte lura dig att bjuda på hirs nu igen. /Storasyster H

    SvaraRadera
  2. Åh!!! Vad mysigt! Men antagligen är han ute efter något.
    Jag fick klia Molly förut. Det var mer än historiskt! Det var fascinerande för alla i familjen. Övriga trodde att hon när som helst skulle bita av mig fingrarna med tanke på hennes hårda nypor (jag menar näbb). Men jag överlevde!

    SvaraRadera