torsdag 5 mars 2009

Nattuggla

Inatt klockan 2 vaknade fåglarna och bestämde sig för att ge sig iväg på en liten flygtur. Jättekul tyckte jag som fick stiga upp, tända en lampa, leta upp alla fåglar och uppmana dem att gå och lägga sig igen. Vilket ledde till att alla yrvaket flög iväg och krockade i saker bara för att vara bråkiga. När alla valt ut nya sovplatser visade det sig att Avril valt min säng. Däär skulle hon sova påstod hon och såg skrämmande beräknande ut. Så där låg jag, utan täcke (det hade Avril placerat sig ivägen för) och liggandes på en 30 cm bred yta för att inte råka knuffa till henne i sömnen. Till råga på allt med lampan tänd fall hon skulle ångra sig och vilja flyga därifrån (som om. hah). På morgonen deklarerade Avril nöjt att hon sällan sovit på en så ergonomisk pinne. Det har däremot jag kan jag säga er.
.
Kanske var det ett litet Hugospöke som "firade" 3månadersdagen med att skrämma upp dem inatt.

4 kommentarer:

  1. gud vad sött!!!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med en Avril i sängen. Fast jag kan tänka mig hur still du tvingades ligga. ;)

    SvaraRadera
  3. Dom första månaderna så sov min Tweety på mig eller min kudde varje natt. Supermysigt fast jag vaknade stel varje morgon;)

    SvaraRadera
  4. Dee: Så fint det låter!

    Lilo: Föga ergonomiskt, men sött var det

    SvaraRadera