torsdag 16 april 2009

Morrare


Fåglarna kan utan med glädje sova en halv dag utan att låtsas om något, men när jag råkar somna före midnatt blir det ett väldigt klagande. Alla vill veta vad vem var hur och varför deras slav förpuppade sig. Det skriks och letas och promeneras förbi med en präktig min och vingarna på ryggen. Värst är det när jag vaknar och alla kommer flygande på kö för att berätta vem som bitit vem och vem som sagt vad för elakt om någon annans fjädrar och vem som knuffade ner sakerna från en hylla samt vem som härmade någon annan och vem som uttalade någon annans namn på ett fånigt sätt. Men mest ville de nog bara upplysa mig om hur otroligt oskyldiga och ovetande de själv är gällandes alla anklagelser som riktas mot dem.

2 kommentarer:

  1. ..."promeneras förbi med en präktig min och vingarna på ryggen"....
    *asflabb*

    SvaraRadera
  2. Tur att mina sover i ett annat rum, till och med en annan våning just nu. ;)

    SvaraRadera