tisdag 2 juni 2009

Kal



Jag minns att jag under ett obetänksamt ögonblick sade att Fjådor klarat sig från Gunnars rugg-gen. Det visade sig att när jag trodde han såg som mest fruktansvärd ut hade han nätt och jämnt börjat rugga. Nu inser jag att ojdå det galna fjäderlossandet susade raka vägen från farfar till barnbarn. Snyggt. Fjådor och Winchester gillar det mycket. Jag... försöker gilla skalligt. Ungdomsruggningen är alltid värst också. Det är då man går från pastell till mörk. Därför är han nu ljusgul, knallgul, ljusgrön, knallgrön samt stilfullt blåfläckig. När skulle det här vara över sa vi? Kunde han inte bara fortsätta vara en bebis?

3 kommentarer:

  1. Kerstins ungdomsruggning var våldsam, men tack och lov stilfull. Hon putsar ju sig som besatt! Det enda som syntes var en lite kal fläck på huvudet :P
    Fjådor kommer bli såå snygg sen :)

    SvaraRadera
  2. Fjådor har vissa problem med att putsa sig på huvudet det medges. ;)

    SvaraRadera