tisdag 2 juni 2009

Utbytt

Igår (natt) var det äntligen förhållandevis välstädat här och jag kunde koncentrera mig på att skövla skog och bygga djungler. Jag har insett att nackdelen med att verkligen lyckas är att man tillslut måste byta ut grejerna. Hur väl de än skötte sitt jobb så blir de torra och tråkiga. Att hitta lika fina färska grenar som de jag slängde ut var tyvärr inte möjligt så jag fick pedagogiskt förklara för fåglarna (och mig själv) att det är nyttigt med variation. I det här fallet betydde variation att gå från roligt till trå.. mindre roligt.

Den spikraka rörpinnen ser i alla fall bättre ut när man hängde upp gröna blad i den. Men den senaste var svårslagen det medges.


Den oersättligt krokiga tallpinnen blev utbytt mot en rak björkgren. K.u.l.

Den senaste äppelgrenen var det tuggvänligaste fåglarna någonsin träffat. De gillade den verkligen! Därför bytte jag ut den mot ett stycke stenhård hassel. Tjo.


Jag börjar känna mig synnerligen pessimistisk nu, men den här gungan visar jag bara för att påminna mig själv om att ta tag i min estetiska ådra. Fåglarna tyckte inte att den var så rolig heller tyvärr.


Men den HÄÄÄR. Jag är kär. Detta är förmodligen det närmaste ett sponsrat inlägg jag någonsin kommer att komma. En present från

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar