måndag 27 juli 2009

Snabbrapport

HEJ! Jag lyckades smita till grannön och där finns det minsann internet. Långsamt förvisso men man klagar inte i såna här lägen. Vi bygger och fåglarna djunglar. Idag såg jag en sork i voljären men nu är den död. De asen. Voljärens rättmätiga invånare är däremot glada och snygga som få. Att de skulle vara feta var bara ett löst rykte som hittats på för att skrämma upp deras stackars matte. Husbygget går bra för övrigt, idag spikade vi fast golvet och igår fixade vi klart väggar och fönster (med vi menar jag givetvis mina byggarbetare och inte jag personligen). I morgon fyller Isabella fyra, jag ska baka en kaka av två knäckebröd och fyra bär. Och om 4 dagar ska vi fira att Petronella bott här 1 år, hon önskar sig groddade frön. Tjohoooo. Nu måste jag springa till svågerns båt annars blir jag lämnad här utan mina fåglar! (när jag hinner ska jag fota alla roliga grejer vi fått både härifrån och därifrån)

4 kommentarer:

  1. Grattis i förskott till Isabella och Petronella! =) Mango har kommit på att det är störtkul med hög takhöjd... STÖRT-kul minsann. Man kan flyga högt upp och störta sig neråt. Mindre lämpligt för mattes känsliga hjärta.

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis lilla Isabella-dockan i efterskott!!
    (överraskning kommer med posten )*viskar*
    Gratttis även lilla Peronella,Minus hälsar till mammsen. ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten bild! Älskar små kladdiga näbbar. =)

    SvaraRadera