onsdag 6 januari 2010

ÄNTLIGEN hemma

GAH vilken fruktansvärd hemresa. Vi hade sett till att boka ett tåg som var framme på stationen ca 30 minuter innan min buss till färjan skulle avgå. Gott om tid. Men tror ni inte att tågaset stod still i över 40 minuter?! Innan vi var framme på stockholms central hade vi lyckats bli försenade med 50 minuter och jag hade missat min buss OCH min färja. Sista färjan hem. Vid det laget var jag redo att personligen slita loss spåret mellan Göteborg och Stockholm bara för att hämnas.

SJ kunde bara säga att de inte tänkte ersätta något eftersom de "bara" var 50 minuter sena, de börjar ersätta folk för missade saker först då de är försenade med en timme. ARRRG.

Tillslut hittade jag någon som visste något och se där den värsta färjan jag vet skulle tydligen passera mitt kära hem vid 4 på morgonen. Men eftersom jag vid det laget var ganska desperat betalade jag snällt (surt) en biljett på den och tillbringade sedan natten sittandes i ett hörn på en kryssningsfärja. Kryssnignsfärja!!! Det tog 6 timmar hem, det skulle ha tagit 2 om tåget hade varit vänligt nog att komma in i tid. Eller i alla fall nöjt sig med att vara 25 minuter sena.

Fantastiskt roligt att umgås med fulla ryssar och balter hela natten. Jätte. Roligt. Hade jag inte sett så fruktansvärt arg ut hade de väl släpat med mig till en hytt de första de gjorde. Jag. hatar. kryssningsfärjor.

Nu är jag hemma. ÄÄÄNTLIGEN. Jag är glad för det i alla fall, och snart ska jag skriva lite trevligare inlägg. Måste bara spy lite galla först.

Ovan kan ni se en gruppbild på allihopa, jag ska som sagt berätta mer strax. (ledsen om era popcorn kallnade igår Lilo och KoolaViola, det fanns inget internet på båten heller så jag kunde inte blogga när jag lovat)

2 kommentarer:

  1. Pjo lite torra och kalla blev de väl. Men du är ursäktad. För den här gången.

    ;o)

    Skönt att du är hemma välbehållen i alla fall. Om än något intellektuellt omtumlad efter ett sådant trauma samt efterföljande umgänge. Hoppas du inte andades in för mycket spritångor.

    SvaraRadera
  2. HAHA älska beskrivningen (som helt utelämnar dödsrop, sista önskningar och rundringning till alla man har känt en gång: "Heeej, hur ääär det nu för tiden? Jasså gift dig OCH fått barn senaste åren, där seeeer man. Jooo jag undrar kan du hämta upp min vän som brytit ihop på centralen snälla snälla snälla")

    SvaraRadera