fredag 21 maj 2010

Piercad

Jag insåg plötsligt att jag glömt att visa någon bild från förrförrförra veckans onekligen mest dramatiska incident. Nämligen den då Lizette råkade pierca näbben med en häftklammer.
Vill ni läsa den långa actionfyllda versionen kan ni göra det HÄR, vill ni däremot bara se bilder på hur blodiga ens fingrar blir efter att man håller fast kakaduor kan ni göra det här. Det är för övrigt orsaken till att vi väntar på att hennes stjärtfjädrar ska växa ut ordentligt igen.

2 kommentarer:

  1. Aha! Nu vet jag varför jag envisas med att plocka bort häftklamrarna i tidningarna i buren. Har känt mig lite nojjig över att jag är en sådan hönsmamma med allt, men där ser man! Och jag är ganska säker på att Molly skulle tyckt det var tufft med piercing. Mycket säker när jag tänker efter...

    SvaraRadera
  2. Jaa stackars liten Lizette... :( Och stackars dina små fingrar. :/

    SvaraRadera