söndag 20 juni 2010

Knuff

Inatt lämnade jag tupparna för min egen säng, i jämförelse med de gaphalsarna var det så fantastiskt trevligt att sova med dampfåglarna att jag inte vaknade förrän typ 2, givetvis med en nymf på huvudet och fågelbajs i sängen. IGEN!!!

Hur som helst:
Rosie och Lizette är lite som ler och långhalm, fast mer som bråk och skrikhalm. De kan sällan låta bli att hänga med varandra, men det roligaste de vet är att bråka med varandra. Lizette flaxar så Rosie virvlar ner från sin pinne och Rosie hämnas genom att landa rakt på Lizette när hon sover.

I morse var det dock Lizette som tog poäng då hon knuffade ner Rosie bakom garderoben. Det är en smärre bedrift eftersom den springan är för smal för undulater, jag undrar om hon kanske blev tvungen att hoppa lite på henne för att få ner henne. Innan jag hade lyckats lista ut hur jag skulle få loss Rosie så hade hon själv tagit spjärn mot väggen med ryggen och klättrat rakt upp för baksidan av garderoben och vidare ut igen. Så jag slapp göra något och Lizette vann dagens första poäng i deras ständiga retkamper.

1 kommentar: