tisdag 6 juli 2010

KLANT

20.11: Jag blir så trött. Nu har Rosie fastnat bakom en garderob igen. Jag håller er uppdaterade om hur räddningsarbetet går. (i det här inlägget). När jag tog min ficklampa för att bege mig ut på undulatjakt kikade jag in bakom en garderob och när hon fick syn på mig skrek hon alla fula ord hon kunde. Det var många. Nymfernas tofsar slokade av fasa.

20.13: Jag börjar tömma garderoben hon sitter bakom, i den finns bara 10 ton saker. Tjoho. Fjådor sitter på mitt huvud och undrar om jag kan ta loss henne snart.

20.30: Halva garderoben är tömd, då hör jag Rosie krypa iväg. Kan inte hitta henne igen.

20.33 Fågeln är fortfarande försvunnen, jag fortsätter surt tömma garderoben.

20.39 Jag ser en stjärtfjäder sticka fram underifrån bokhyllan. När jag petar på den skriker hon åt mig och går iväg. Jag börjar ilsket muttrande tömma bokhyllan istället samtidigt som jag funderar ut alla recept jag kan där stekt fågel ingår.

20:40 Bokhyllan är tömd, den tippas omkull och Rosie stiger snällt upp på handen för att följa med ut ur mörket.

Jag ska skaffa en fridfullare hobby någon dag.

4 kommentarer:

  1. Du tror inte att hon gör det i nån sorts taktik att bli smalare genom pressning? ;)

    SvaraRadera
  2. Nej men Rosie då! Vilken tur hon har som inte har en matte med attityden "kan man komma in kan man komma ut"!

    Vad gäller recept på fågel; har du hört om Turducken? Det receptet borde skrämma den mest rebelliska fågel till total lydnad... ;-)

    SvaraRadera
  3. Haha, sånt där känner man ju igen. Det som är irriterande är att dom inte fattar att man är sjysst och vill hjälpa till utan bara skriker på en och försvinner längre in;)

    SvaraRadera
  4. Illika: Annars kan jag nog tänka mig att man går ner en del i vikt genom att sitta fast bakom en garderob utan mat ett par dagar!

    Timjan: Det är bara en tidsfråga innan jag blir så!

    Dee: Precis, de vill inte bli räddade!

    SvaraRadera