söndag 22 augusti 2010

Hemma!

Idag åkte jag och hämtade fåglarna, de var föga förtjusta över att bli infångade, och de ogillade båtfärden ännu mer. Men när vi väl kom hem var de konstigt nog desto gladare, de flög runt och rev ner allt inom räckhåll och sen bajsade de överallt. Skönt att ha dem hemma igen!

Jag är dock pinsamt ovan vid att ha dem hemma märkte jag direkt, först ville alla visa hur högt de lärt sig skrika, väldigt imponerande måste jag motvilligt erkänna. Slår vad om att de hördes inom ett par kilometers radie. Sen skulle jag laga mat åt dem, och då tog det mig ca 20 minuter att åstadkomma något som brukar ta mig ungefär 1 minut och 13 sekunder, men det var mest för att Isabella ville vara ivägen när jag försökte hacka grönsaker. När jag sedan går ner för trappan med maten möter jag två tjocka undulater som flaxar förbi (i helt fel rum), sen tappade jag bort Petronella. Efter lite lockande dök hon dock upp och satte sig på fingret för att bli inburen till rätt hem igen.

Nu har friden åter sänkt sig, och nymferna tror att de ska få sova i bokhyllan. Det ska vi nog bli tre om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar