söndag 5 december 2010

Nyttig frukost

Jag sa ju här om dagen att jag för en gångs skull införskaffat lite färska växter åt fåglarna, det var ett bättre koncept än jag kunde ana för hej och hå vad det är praktiskt att slippa tina upp frysta grönsaker på morgonen när man är stressad. Förvisso är det söndag idag och jag är inte stressad, men på vardagarna är det extra bra!

Ovan skådar vi:
Finriven morot
Nerklippt ruccola

Ett par klyftor pressad apelsin

Vill ni läsa lite om vilka vitaminer som kan tänkas vara bra rekommenderar jag två av mina favoritartiklar:
Papegojprat - Vitaminguiden
Undulatportalen - Vitaminer
Och den här artikeln passar ju bra nu i december: Vinterkost!

Givetvis blandade jag även ner frön i maten, bara det att min riktiga fröblandning är slut sen ett par dagar tillbaka och den nya har inte kommit än, vilket innebär att fåglarna äter en skitblandning som är så äcklig att jag vägrar fotografera den. Låtom oss hoppas att maten kommer på onsdag som utlovat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar